# က်မ္းေလွ်ာက္လွ်င္ မဆံုး၊ က်မ္းေပါက္လွ်င္ တစ္လံုး

.

အခုတစ္ေလာ ေဗဒင္ပညာဆိုင္ရာ ဘေလာ့ဂ္ “ေစ်းတန္း” ေလးထဲမွာ ပြက္ညံပြက္ညံ နဲ႕ ပြဲဆူေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီပြဲေစ်းတန္းေလး ထဲမွာ “အသက္အႀကီးဆံုး” ျဖစ္ေတာ့ ဘယ္သူက မွားတယ္/ဘယ္သူက မွန္တယ္ ဆိုတာ ၀င္ျငင္းစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။  ၀င္ျခင္း၀င္ရင္ လူႀကီး တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ၀င္ၿပီးျဖန္ေျဖဖို႕သာ ရွိပါတယ္။ အားလံုးကို ေျပာခ်င္တာက သင့္ျမတ္ၾကပါဗ်ာ။ လူကဲ႔ရဲ႕စရာ ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။ တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ့္ကို “ကိုေတးေအးရိပ္” ေျပာခဲ႔ဘူးတဲ႔ စကားေလး တစ္ခုကို ျပန္ေျပာရဦးမယ္။

.

အဲဒီ ရက္ပိုင္းေတြက ဘေလာ့ေတြထဲမွာ ညစ္ညစ္ညမ္းညမ္း ေလွ်ာက္ဆဲေနတဲ႔ ကိစၥေလး တစ္ခု ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္ကေပါ႔။ (ကိုေ၀သာလီရဲ႕ ဆိုဒ္ထဲမွာပါ)။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ႀကိဳတင္ ကာကြယ္တဲ႔ အေနနဲ႕ C-box ကို ျဖဳတ္ခ်လိုက္တယ္။ ေၾကာက္လို႕ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒီ စကားလံုးေတြကို “မျမင္၀ံ့၊ မၾကား၀ံ့” လို႔ပါ။ ဒီ၀က္ဘ္ေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေယာက်ၤားေလးေတြခ်ည္းဘဲ ရွိတာမဟုတ္ဘူးေလ။ မိန္းကေလး ေတြလည္း အမ်ားႀကီးမဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ပါ။ သမီးခ်င္း၊ ႏွမခ်င္း စာနာစိတ္နဲ႕ပါ။

.

ကိုေတးေအးရိပ္လည္း C-box ကို မျဖဳတ္ေပမယ့္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ရွိတဲ႔ Proxy ေတြကို Ban လိုက္တယ္နဲ႕ တူတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ C-box ထဲကို (ခါတိုင္းလိုဘဲ) ၀င္ေရးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို Ban ထားတာ ခံလိုက္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ ေဒါသထြက္သြားတယ္ဗ်။ ဘယ္ႏွယ့္ဗ်ာ – ဒီလို ညစ္ညစ္ ညမ္းညမ္း အဓိပၸါယ္မရွိ လိုက္ဆဲေနတဲ႔လူလို႕  သံသယ ျဖစ္ဖြယ္စာရင္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္လို လူမ်ဳိး ပါသင့္သလားေပါ႔။ ေဒါသထြက္လိုက္တာေလ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုတဲ႔ အေကာင္ကလည္း အသက္သာ ႀကီးလာတာ “ထစ္ကနဲ” ဆို ေဒါသ အင္မတန္ထြက္လြယ္တဲ႔ လူမ်ဳိးခင္ဗ်။ ဘာရမလဲ။ အီးေမးလ္ နဲ႕ စာေရးၿပီး ေတးေအးရိပ္ကို ခ်ဲေတာ့တာေပါ႔။

.

ဒါေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက ကိုေတးေအးရိပ္ ေျပာလိုက္တဲ႔ စကားတစ္ခြန္းက ကၽြန္ေတာ့ ေဒါသကို ေျပေပ်ာက္သြား႐ံုမက ကိုယ့္ရဲ႕အေတြးအျမင္ကိုပါ ေျပာင္းသြား ေစတယ္ဆိုတာ ၀န္ခံလိုက္ပါတယ္။ သူက ေျပာတယ္ ။ “ဆရာ ရယ္ . . . ဆရာမွန္း သိရက္နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ Ban ပါ႕မလား၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိုးရိမ္စိတ္ ႀကီးၿပီး Ban လိုက္တာ ဆရာ႔ Proxy ပါ ေရာပါသြားတာျဖစ္မွာပါ .  . တဲ႕။ ေနာက္စကား တစ္ခြန္းက “ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဗဒင္ဘေလာ့ဂ္ ေစ်းတန္းေလးထဲမွာ ဒီလူ ဒီလူေတြေလာက္ဘဲ ရွိတာ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ပါ႕မလား .  . တဲ႔။

.

ဒီစကားက ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို လံုး၀ ေျပသြား႐ံုမက ဆက္ၿပီး စဥ္းစားစရာေတြပါ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ျမန္မာ ဘေလာ့ဂ္ဆိုဒ္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကတဲ႔ အထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဗဒင္ဘေလာ့ဂ္ အုပ္စုက လူအနည္းဆံုး။ အင္အား အနည္းဆံုး။ တျခား ဘေလာ့ဂ္ေတြဆိုရင္ သူ႕ဟာနဲ႕သူ ၀ိုင္းေရးၾကတာ ပံုလို႕။  နည္းပညာပိုင္း ၾကည့္ၾကည့္၊ ဘာသာေရးပိုင္း ၾကည့္ၾကည့္၊ Information ပိုင္း ၾကည့္ၾကည့္၊ အႏုပညာပိုင္း ၾကည့္ၾကည့္ ဘေလာ့ဂ္ေတြကို ပံုလို႕  . . ခဲလို႕။

.

ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဗဒင္ဘေလာ့ဂ္ဂါ အုပ္စုကေတာ့ ခု, ခ်တြက္ၾကည့္။ လူ (၁၀)ေယာက္ေတာင္မွ မျပည့္တတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ကိုေတးေအးရိပ္၊ ကိုရန္းဂန္း၊ ေ၀သာလီ ေမာင္ဖုန္း၊ ကိုပခန္း၊ ကိုအုပ္စိုး၊ ကိုခ်မ္းေျမ့ဦး၊ ဇြဲတင္၀င္း၊ ဆရာဘဲလားေလဘာတီ ၊ ကၽြန္ေတာ္ . . . ဒီလူေတြေလာက္ဘဲ ရွိတာေလ။ ကိုေဂ်ဂ်ဴ၀ိုင္တို႔၊ ကိုေအာင္ပိုင္ တို႔ ပါထည့္တြက္မွ (၁၀)ေယာက္ ၀န္းက်င္ဘဲ ရွိတာ။ အခု အသစ္၀င္လာတာတဲ႔ “ကိုေမာင္ေမာင္ျမင့္” တို႕၊ “ကို K ” တို႕ပါ ထည့္တြက္ရင္ေတာင္မွ တျခား ဘေလာ့ဂ္ ေတြနဲ႕ ယွဥ္ရင္ တကယ့္ လူနည္းစုေလးပါ။

.

ကိုေတးေအးရိပ္ ေျပာသလို ဒီေလာက္ လက္တစ္ဆုပ္စာ ေလာက္ဘဲ ရွိတဲ႔ ေဗဒင္ဘေလာ့ဂါေတြဟာ တစ္ေယာက္ နဲ႕ တစ္ေယာက္ အမွားရွိခဲ႔ရင္ေတာင္ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္သင့္ပါတယ္။ စည္းလံုး သင့္ပါတယ္။ ေတာ္ၾကာ ေဗဒင္ဆရာ၊ ေဗဒင္ဘေလာ့ဂါ ဆိုတဲ႔ လူစားမ်ဳိးေတြက ဒီလိုဘဲလားကြာလို႕ လူေျပာစရာ ျဖစ္ေနပါ႕မယ္။

.

ကိုယ္က မွန္တယ္ ၊ သူက မွားတယ္ ဆိုၿပီး ျငင္းၾကတဲ႔ ကိစၥေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာၾကည့္သေလာက္ကေတာ့ “လူ ႏွစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီး စာရြက္ေပၚမွာ ေရးထားတဲ႔ “အကၡရာ” တစ္ခုကို တစ္ေယာက္က “ဂ,ငယ္ – ကြ” ၊ တစ္ေယာက္က “ ပ,ေစာက္ – ကြ” ဆိုၿပီး ျငင္းေနၾကသလိုပါဘဲ။ သူ႕ဖက္သူေတာ့ အမွန္ခ်ည္းပါဘဲ။ ဘယ္သူမွ မမွားပါဘူး။

.

ဒီေတာ့ ဒီေဗဒင္ ဘေလာ့ဂါေစ်းတန္းေလးထဲမွာရွိၾကတဲ႔ ညီအစ္ကို အခ်င္းခ်င္း ညီညီညြတ္ညြတ္ ေနၾကတာ၊ ဆိုးတိုင္ပင္ ေကာင္းတိုင္ပင္ ေနၾကတာ ပိုမေကာင္းဘူးလားကြာ။ သူလည္း သူ႕အယူ အဆနဲ႕ ၊ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္ အယူအဆ နဲ႕ ၊ သူ႕ဟာသူ ယံုၾကည္ရာ လုပ္ေန၊ ေရးေနၾကတာဘဲ . . . ဆိုၿပီး သေဘာထားႀကီးႀကီး နဲ႕ နားလည္ေပးႏိုင္ၾကရင္ သိပ္ေကာင္းမယ္လို႕ ယူဆမိပါတယ္။

.

ကၽြန္ေတာ္ ဒီဘေလာ့ဂ္ နယ္ပယ္ထဲကို မေရာက္ခင္  ေဗဒင္ပညာခရီးလမ္းကို ေလွ်ာက္ခဲ့စဥ္ကာလကလည္း ေဗဒင္ဆရာေတြ ဒီလိုဘဲ ျငင္းခုန္ေနၾကတာ ခဏခဏ ေတြ႕ရပါတယ္။ စိတ္လည္း အေတာ္မခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းတဲ႔ ကိစၥပါဘဲ။ ကိုယ့္ဟာနဲ႔ကိုယ္ေတာ့ မွန္တယ္လို႕ ထင္ၾကသူ ခ်ည္းပါဘဲ။ အမ်ားဆံုး ျငင္းၾကတာေတာ့ “က်မ္း” ကိစၥပါဘဲ။ ဒီဆရာရဲ႕ က်မ္းက မွန္တယ္၊ ဟို ဆရာရဲ႕ က်မ္းက မွားတယ္။ ဒီပညာက မွားတယ္၊ ဟို ပညာက မွန္တယ္။ ဒါပါဘဲ။

.

ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ဖူး၊ မွတ္ဖူး၊ အေတြးနက္ခဲ႔ဘူးတဲ႔ စကားေလး တစ္ခုကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီစကားကို ေျပာခဲ႔သူကေတာ့ “ေနလ၀ိဇၨာ ေဆးပညာ” “ပုဂၢလပညတ္ ေဆးပညာ” ရယ္လို႔ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ခဲ႔တဲ႔ ေဆးပညာရပ္ရဲ႕ ဖခင္ႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္သူ “အိုင္ကေလာင္ ဓာတ္ဆရာႀကီး ဆရာလိႈင္” ေျပာခဲ႔တဲ႔ စကားပါ။ သူထံမွာ ပညာလိုက္စားေနတဲ႔ တပည့္ေတြကို ဆံုးမခဲ႔တာပါ။

.

အဲဒီ စကားေလးကေတာ့   “က်မ္းေလွ်ာက္လွ်င္ မဆံုး၊ က်မ္းေပါက္လွ်င္ တစ္လံုး” တဲ႔။ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။

.

သိပ္ကို အဓိပၸါယ္ရွိၿပီး နက္နဲလွတဲ႔ စကားတစ္ခုပါ။ ဒီစကားဟာ ျမန္မာ့ ေဆးပညာရပ္ တစ္ခုတည္းမွ မဟုတ္ပါဘူး။ နယ္ပယ္ အသီးသီးက အတတ္ပညာ အားလံုးနဲ႕ သက္ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။ လူေတြဟာ တကယ့္ ပညာရပ္အစစ္ဟာ “က်မ္း”ေတြထဲမွာသာ ရွိမယ္ထင္ၿပီး “က်မ္း” ျပႆနာ တက္ေနတာပါ။ ဒီ က်မ္းေတြ ေနာက္ကိုသာ လိုက္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ဆံုးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ သေဘာေပါက္သြားရင္ေတာ့ ကိုယ္သိသြားတဲ့ ၊ သေဘာေပါက္သြားတဲ႔ “ေပါက္,လံုးေလး တစ္လံုး” ဟာ က်မ္းအားလံုးကို ဖတ္စရာ မလိုေတာ့ေအာင္ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

.

ဗုဒၶဘာသာနယ္ပယ္မွာ လူသိမ်ားတဲ႔ စကားေလး တစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲဒါက “ရဟႏၲာ” ျဖစ္သြားရင္ ပိဋကတ္ (၃)ပံုကို အလိုလို အာဂံု ေဆာင္ႏုိင္ၿပီး ျဖစ္သြား တယ္ တဲ႔။ ဘုရားေဟာ ဟုတ္/မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီစကားေလး မွန္တယ္ဆိုတာကို သက္ေသျပ လိုက္တဲ႔ ရဟန္း (၂)ပါးေတာ့  ေပၚထြန္းလာပါတယ္။ “စြန္းလြန္း ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးက၀ိ” နဲ႕ “သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဥကၠဌ” တို႔ပါ။

.

ဒီအရွင္ျမတ္ (၂)ပါးရဲ႕ အေၾကာင္းကလည္း အမ်ားသိၿပီးတဲ႔ အတိုင္းပါ။ (၂)ပါးစလံုး “ငယ္ျဖဴ” မဟုတ္ၾကပါဘူး။ “ေတာထြက္” ေတြပါ။ အသက္ႀကီးမွ ရဟန္းျပဳၾကသူေတြပါ။ (၂)ပါးလံုး စာေပက်မ္းဂန္ လံုး၀မတတ္ၾကပါဘူး။ ဒီ(၂)ပါးစလံုး “ရဟႏၲာ၊ ရဟႏၲာ” လို႕ နာမည္ႀကီးလြန္းလာေတာ့ ႏိုင္ငံေက်ာ္ စာတတ္ေပတတ္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေခၚယူ စစ္ေဆးၾကပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ ပိဋကတ္ (၃)ပံုထဲက တကယ့္ ခက္ရာ ခက္ဆစ္ေတြကို ျမန္မာစကား နဲ႕ ေမးျမန္း စစ္ေဆး ၾကပါတယ္။ သူတို႕ နားလည္သလို ေျဖသြားၾကေပမယ့္ “တစ္လံုး တစ္ပါဒ မွ်” က်မ္း နဲ႕ မလြဲပါဘူး။ က်မ္းတတ္ အေက်ာ္အေမာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ လက္ခံ လိုက္ရပါတယ္။ ပိဋကတ္(၃)ပံု ကို “ေပါက္ေျမာက္” သြားတယ္ ဆိုတာ လက္ခံလိုက္ရပါတယ္။

ဒီ အရွင္(၂)ပါးလံုးကလည္း သူတို႔ တကယ္ ေပါက္ေျမာက္ခဲ့တာအမွန္ပါ ဆိုတာကို “ခႏၶာ နဲ႔ သက္ေသျပ” ခဲ႔ၾကပါတယ္။ “သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ႀကီး” က ခႏၶာ၀န္ခ်ေတာ့ “ဓာတ္ေတာ္က်” ျပလိုက္ပါတယ္။ “စြန္းလြန္း ဆရာေတာ္ႀကီး” က “ငါ, ေသရင္ ဒီအတိုင္း ထိုးထားလိုက္” လို႕ တပည့္ေတြကို မွာခဲ႔တာမုိ႕ . . ဒီအတိုင္းဘဲ ထားလိုက္တာ ယေန႕အခ်ိန္အထိ အေလာင္းေတာ္ဟာ မပုပ္မသိုး ရွိေနလွ်က္ပါ။

.

ဒါဟာ က်မ္းကို မေလွ်ာက္ဘဲ က်မ္းေပါက္သြားတဲ႕ ထင္ရွားတဲ႔ ဥပမာ တစ္ခုပါ။ ဗုဒၶရဲ႕ ဓမၼပညာ နဲ႕ ဘယ္လိုမွ မႏိႈင္းယွဥ္သာတဲ ့ ေဗဒင္ပညာ၊ ေဆးပညာ၊ အင္းအိုင္လက္ဖြဲ႕ ၊ အဂၢိရတ္ပညာ အားလံုးမွာလည္း ဒီလိုပါဘဲ။ က်မ္း ေနာက္ကိုသာ လိုက္ေနရင္ ေလွ်ာက္လို႔မဆံုး၊ ရွာလို႕ မဆံုး ျဖစ္ေနမွာပါ။

.

တကယ့္ က်မ္းအစစ္ေတြက “က်မ္းေပါက္သြားခဲ႔တဲ႔ သူေတြ” စီရင္ခဲ႔တာပါ။ ဒီလို “က်မ္းေပါက္” သြားသူေတြ စီရင္ခဲ႔ေပမယ့္ “ဖတ္တဲ႔လူတိုင္း” က်မ္းမေပါက္ ႏိုင္ပါဘူး။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက ျဖည့္ဆည္းခဲ႔တဲ႕ ပါရမီလည္းရွိ၊ ဆရာျဖစ္သူနဲ႕လည္း ေရွးအဆက္ဆက္က ပဌာန္းဆက္ ရွိခဲ႔သူသာ “ေပါက္” ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို မရွိခဲ႔ရင္ေတာ့ “က်မ္း အစစ္ကို ဖတ္ေနရင္းနဲ႕ က်မ္းေပ်ာက္” ေနပါလိမ့္မယ္။

.

တကယ္ က်မ္းေပါက္ မေပါက္ ဆိုတာကလည္း ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေလွ်ာက္ေျပာေနလို႕ မရပါ။ ေၾကာ္ျငာလို႔ မရပါ။ အမ်ားက ဆံုးျဖတ္ေပးပါလိမ့္မယ္။ ၀ါဒ ျဖန္႔ခ်ိ လို႕မရပါ။ ခဏဘဲ ရပါမယ္။ သမိုင္းမွာ အမည္တြင္ေလာက္ေအာင္ “က်မ္းေပါက္” သြားသူျဖစ္ဖို႕ “သမိုင္း” ကဘဲ ေမာ္ကြန္းထိုး ေပးပါလိမ့္မယ္။ က်မ္းေလွ်ာက္ ေနသူ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုန္ ေနၾကလို႕ အက်ဳိးမရွိပါ။ အမွန္တရားကို မေတြ႕ႏိုင္ပါ။ အမွန္တရားကို ေတြ႕ဖို႕ ပိုမိုေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာ သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ “က်မ္းေပါက္” ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကပါ။  ဒီလို ႀကိဳးစားၾကရင္းနဲ႕ အခ်င္းခ်င္း ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ ေပးၾကတာမ်ဳိး ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။

.

သူလည္း သူ႕နည္းသူ ေပါက္ေအာင္ႀကိဳးစားတာ ၊ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္နည္းကိုယ္ ေပါက္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာမ်ဳိးသာ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ နည္းစနစ္ပံုေသ မရွိႏိုင္ပါ။ နိဗၺာန္ ဆိုသည့္ အမွန္တရား(အစစ္) ကို သြားသည့္ လမ္းမွာပင္ နည္းလမ္းမ်ဳိးစံု ရွိပါတယ္။ ကမၼဌာန္း (၄၀)ဆိုတဲ႔ လမ္းေပါင္း (၄၀) ေလာက္ရွိပါတယ္။ သြားနည္း မွန္ရင္ ေရာက္ၾကမွာ ခ်ည္းပါဘဲ။ နည္းလမ္းသည္ အဓိက မက်ပါ။ “ေပါက္ေျမာက္” သြားဖို႕သာ အဓိက က်ပါတယ္။ ေရာက္သြားဖို႕က အဓိက က်ပါတယ္။

.

ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ေဗဒင္ဘေလာ့ဂါ ေစ်းတန္းေလး စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္လာဖို႕ ရည္ရြယ္စိတ္နဲ႕ ေရးလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွ႕က ေရာက္ႏွင့္ ေနၾကသူမ်ားကလည္း ေနာက္၀င္လာတဲ႔လူကို လက္ကမ္း ႀကိဳဆိုေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္၀င္လာတဲ႔ သူကလည္း ေရွ႕ကေရာက္ႏွင့္ ေနသူေတြကို (မရည္ရြယ္ဘဲ) တိုက္ခိုက္သလို ျဖစ္မယ့္ စကားေတြကို ေရွာင္က်ဥ္သင့္ပါတယ္ – (တကယ္ စိတ္ရင္းမွန္ရင္ေပါ႕ေလ . . တကယ့္စိတ္ရင္းမွန္ နဲ႔ ၀င္ေရာက္လာတာ မဟုတ္ရင္ေတာ့ လက္ကမ္းႀကိဳဆိုမည့္သူမ်ားဘက္က ျငင္းပယ္ျခင္းကို အျပစ္ဆိုစရာ မရွိေတာ့ပါ)။ ဒီလိုေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါ။

စာဖတ္သူ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေဗဒင္ေစ်းတန္းေလးမွ ညီငယ္မ်ား ခင္ဗ်ား။ ဒီကိစၥမွာ ဆရာႀကီး၀င္လုပ္တာ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္က အသက္ႀကီးဆံုးမို႕ ၀င္ေရာက္ ျဖန္ေျဖ ေပးျခင္းသာျဖစ္တယ္ ဆိုတာ စာဖတ္သူမ်ား ႏွင့္ ညီငယ္မ်ား နားလည္ႏိုင္ၾကမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္လွ်က္ ရွိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

.

အားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

.

ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္ (ကြန္ပ်ဴ-ေဗဒသုခုမ)

 

 

« »

16 thoughts on “# က်မ္းေလွ်ာက္လွ်င္ မဆံုး၊ က်မ္းေပါက္လွ်င္ တစ္လံုး”

  1. ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ငံု႔ၾကည့္ရင္း ၿပံဳးမိတယ္။ ယင္နဲ႔ ယန္စက္ဝိုင္းေလးကိုလည္း ျပန္ဦးညႊတ္မိတယ္။ ကာလာမသုတ္ေတာ္ကို ျပန္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ဒီစာစုကို ေရးခ်လိုက္တဲ့ ဆရာ့ကိုလည္း အေလးအနက္ ေက်းဇူးတင္တယ္။ ဝါဆုိလျပည့္ေန႔မွာ အေဝးက ျမင္ေနရတဲ့ ေစတီေတာ္က ဆည္းလည္းသံကို အာရံုျပဳရင္း ဆိတ္ဆိတ္ေနဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။

  2. သာဓု (၃)ႀကိမ္ ေခၚလိုက္ပါတယ္ ငါ႔ညီ ေရ။ ျမင့္ျမတ္ေသာ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ညမွာ ထြန္းလင္းေတာက္ပေနတဲ႔ လျပည့္၀န္းႀကီးကဲ႔သို႕ “ပညာျပည့္၀ၿပီး၊ ေပါက္ေျမာက္သူတစ္ဦး” ျဖစ္ပါေစ လို႕ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ ကြာ။

  3. ဆရာေရ

    ေကာင္းလိုက္တာဗ်ာ တကယ့္က်မ္းအစစ္ေတြက က်မ္းေပါက္သူေတြေရးသြားတာပါတဲ့

    ဟုတ္တယ္ဆရာ… က်ေနာ္တို႕ညဏ္ကမမွီတာ ကိုး အထူးသျဖင့္ က်ေနာ့ဆရာကဆုံးမဖူးတယ္ က်မ္းကိုေဖါက္မယ္ လို႕ဆုံးျဖတ္ရင္ ဆိုင္ရာအက်င့္ကိုလည္းေပါက္ေအာင္လုပ္တဲ့ ဒါမွ ဒီက်မ္းစာရဲ႕ အႏွစ္ကို ရမွာတဲ့ဆရာရယ္။။ က်ေနာ္ငမိုက္သာက်မ္းမွာေမွ်ာေနဆဲရွိပါေသးတယ္။။ ျမန္ေဗဒင္ဘေလာ့ ေတြ ပိုျပီးေတာ့လည္း မ်ားလာေစခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်။

  4. ဆရာေရ… အဲဒီလို မီးေမႊးတယ္လို႔ ဆိုၾကတဲ့ ကိစၥက ကၽြန္ေတာ့္ဘေလာ့မွာ ျဖစ္ေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္တာဝန္ မကင္းဘူးလို႔ ဆိုလည္း ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အင္တာဗ်ဴးရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ရင္းက လူသစ္ကို မိတ္ဆက္ပြဲထုတ္ဖို႔ပါ။ ခုလို ျဖစ္သြားတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။

    ဆရာေျပာသလို သင့္ျမတ္ေအာင္ ေနဖို႔ ႀကိဳးစားသြားပါ့မယ္။ တခါတခါ လာလာစတတ္တဲ့ ကေလးဗိုလ္ႀကီးေတြကိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ရင္ မ်က္ကြယ္ျပဳဖို႔ ႀကိဳးစားပါေတာ့မယ္။

    ေလးစားခင္မင္စြာျဖင့္
    အုပ္စိုး

  5. ဝင္းေမာင္

    အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ေဆာင္းပါးတပုဒ္ပါ။ သက္ဆိုင္သူမ်ားသာမက စာဝင္ဖတ္သူအားလံုးအတြက္အက်ိဳးရွိလွပါတယ္။
    ထားရွိေသာေစတနာကိုေလးစားလ်က္ေက်းဇူးတင္စကားဆိုရင္း။

  6. မအားေပဘု………… တအားေထြတဲ့ဘ၀ရီရီမွာ
    တုိက္ခုိက္လုိ႔ထုိးနွက္လာ…ဆဲသူပါ..ဆူသူရွိ ..။

    အမိယုတ္ႏႈတ္ၾကမ္းကယ္နွင့္…မၾကား၀ံ႔မနာသာ
    အခါခါ သည္းခံရ။ …

    ေတြးမေနပါဘု…….
    ခုမ်ားျဖင့္ ခ်မ္းသာစြာ.. .စီေဘာက္ခြာ..ျဖဳတ္ကာသိမ္း
    ဘယ္မတိမ္းတဲ့ၾကိဳးငါးျဖာ..ေအာက္ပါသုိ႔..မွတ္နုိင္ပ။

    ( စီေဘာက္ျဖဳတ္ရျခင္းအက်ဳိးငါးပါး……………
    ေသာကမေနွာက္ ၊ စိတ္ေျဖာင့္ … စား၀င္
    အိပ္လွ်င္ေပ်ာ္ေပ်ာ္၊ ေနေသာ္ ခ်မ္းသာ
    သြားလာခ်မ္းျမ က်ဳိးရွိလွ..မစြမွတ္ေလရာ။ )

    ထုိနည္းနွင့္သာ …သာယာ၀မ္းေျမာက္..
    ဆက္ျပီးေလွ်ာက္လွမ္း၊ ကုိယ္လမ္းနွင့္ကုိယ္..
    ဘာမွ မဆုိ …၊ ဘယ္သူ႔ကုိလွ်င္
    ခင္လွ်င္လက္တြဲ ၊ ဆူဆဲရုိင္းသူ..ငါမယူရုံ..
    ကိုယ့္ဂုဏ္ ကုိယ့္မူ အက်င့္ျဖဴလွ်င္…..လူသူခပ္သိမ္းဦးညြတ္မည္။

    ကုိဖုန္း သုိ႔မဟုတ္ ကုိစိုးမုိးထြန္း(ေဗဒင္ပညာသုေတသီ)

  7. မွန္လိုက္ေလ ကိုဖုန္း ရယ္

    ကၽြန္ေတာ္လည္း စီေဘာက္စ္ ျဖဳတ္ၿပီးခါမွ အိပ္ေပ်ာ္၊ စား၀င္ ျဖစ္သြား ေတာ့မယ္။ မဟုတ္ရင္ မၾကား၀ံ့မနာသာေတြ ဘယ္အခ်ိန္ ၀င္ေရးသြားမလဲ တထိတ္ထိတ္နဲ႕ ေနရတာ။ ဘာတဲ႔ . . .
    ( စီေဘာက္ျဖဳတ္ရျခင္းအက်ဳိးငါးပါး……………
    ေသာကမေႏွာက္ ၊ စိတ္ေျဖာင့္ … စား၀င္
    အိပ္လွ်င္ေပ်ာ္ေပ်ာ္၊ ေနေသာ္ ခ်မ္းသာ
    သြားလာခ်မ္းျမ က်ဳိးရွိလွ..မစြမွတ္ေလရာ။ )
    ေကာင္းလိုက္တဲ႔ ကဗ်ာ။ ႀကိဳက္တယ္ဗ်ဳိ႕။

  8. ဆ၇ာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာေတြက ဘယ္သူမွကုိမေစာ္ကားပါဘူး။ဆရာလညး္ေဗဒင္ေလာကထဲကုိ၀င္ခဲ့သူဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးတာ အမွန္လား၊အမွားလားဆုိတာ ေဗဒင္ေလာက တကယ့္အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ယွဥ္ ၾကည့္၇င္သိမွာပါ ဆရာ။ဒါေပမယ့္ဆရာ ၀င္၀င္ခ်င္းမွာဘဲေဗဒင္အေၾကာင္းေျပာတာ ဘာမွမဆိုင္တယ့္ကာမသွ်တၱ၇ က်မ္းအေၾကာင္းေျပာတယ့္ online က ေဗဒင္ဆရာတစ္ေယာက္နဲ့သြားတိုးတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ဆရာေျပာတယ့္စကားေလးတခြန္းကုိသြားသတိ၇တယ္။”ေဟ့ေကာင္ ေဗဒင္ဆရာဆိုတယ့္လူတန္းစားနဲ့ေပါငး္ရင္ၾကည့္ေပါငး္တယ့္။ပညာေၾကာင္းေကာင္းေကာင္းေဆြးေႏြးလို့မရရင္ ေျပာခ်င္ရာေျပာတယ္တယ့္။ပညာအေၾကာင္းေဆြးေႏြးခ်င္၇င္ပညာရွင္နဲ့ပဲေျပာတယ့္။ပညာရွင္က ပညာအေပၚမွာ သစၥာရွိတယ္ကြ။မသိရင္မသိဘူးေျပာတယ္ သိရင္လညး္သိေၾကာင္းေျပာတယ္ကြ၊ပညာရွင္ကုိေရြးေပါငး္တယ့္။”ကၽြန္ေတာ့္ဆရာစကားက
    အင္မတန္မွန္ပါတယ္ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ေ၇းတယ့္အေျဖေတြက ဘယ္သူမွကုိမရည္ညြန္းပါဘူး။
    လက္ေတြ႔ျဖစ္ပ်က္ေနတယ့္အေၾကာင္းကုိ ေဗဒင္ေလ့လာသူေတြနဲ့ ေဗဒင္ေမး ပရိိသတ္ကုိေျပာျပလိုက္တာပါ။ဒါေပမယ့္ ဆရာကိုိေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္က သူမ်ားေနာက္ေက်ာကုိဓားနဲ့ထိုး၇ေလာက္ေအာင္ မနာလို ျဖစ္စ၇ာ ပညာေပးနိုင္တယ့္ သူ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ကေတာ့ online မွာ မရွိသေလာက္ပါဘဲ။သူခိုးက လူျပန္ဟစ္သြားတာကေတာ့ ၾကား၇တာနား၀မွာစိတ္ေတာ့ မခ်မ္းသာပါတယ့္ တစ္ခုေတာ့ ဆရာေဆာင္းပါးမွာေတြ့လိုက္တာ တစ္ခုကေတာ့စိတ္မေကာင္းပါဘူး ဆရာ။ကၽြန္ေတာ္က ေတာ့လူတစ္ေယာက္ကုိ မဆဲပါဘူး။နာမည္လိမ္နဲ႔လညး္မေရးဘူး ဆရာ။
    ဒီေဆာင္းပါးေလး ကုိဖတ္လိုက္ရတာ မဂၤလ တစ္ပါးပါဘဲ။အေပၚမွာကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တယ့္တစ္ခ်က္ပါတာကလြဲရင္။
    မုန္းသူမရွိ၊ရန္သူမရွိ။

  9. ညီေမာင္ပခန္းလည္း လာဖတ္ပါတယ္ အစ္ကိုေရ …

    အစ္ကို႔ပိုစ့္ေလးကို ဖတ္ရင္း ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးမိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ညီကိုေတြအားလံုးအတြက္ စမ္းေရတစ္ခြက္လိုပါပဲ။ ဒါေလးကို ညီတို႔တေတြ အတူေသာက္သံုးဖို႔ လိုပါဦးမယ္အစ္ကို။

    ညီကေတာ့ က်မ္းေတြေမႊေႏွာက္ရင္း ဆရာရွာလွ်က္က ဆရာ MOTAA နဲ႔ ဆံုၿပီး အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ပစ္ထားခဲ့တဲ့ ဘေလာ့ေလးဆီ ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္က်မ္း ဘယ္သူေရးတာ ညီမသိခ်င္ပါဘူးဗ်ာ။ ဇာတာေတြ၊ ၿဂိဳဟ္ေတြ၊ နကၡတ္ေတြ၊ ဒသာေတြ ဒီစကားစုေတြပါေနတဲ့ က်မ္းၾကီးကမ္းငယ္မွသည္ စာတိုေပစတိုင္ မပ်င္းမရိ ဖတ္ေနဦးမွာ ေလ့လာေနဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းေပါက္သြားလို႔ စာမဖတ္ျဖစ္ေတာ့မွာေတာင္ ေတြးေၾကာက္ေနမိပါတယ္အစ္ကိုေရ။

    ယံုၾကည္ရာ ရြက္လႊင့္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။

    ညီငယ္
    ပခန္း

  10. ခ်မ္းေျမ့ဦး

    ခ်စ္ကိုႀကီး

    ညီေလးဒီစာေလးေနာက္ၾကၿပီးဖတ္လိုက္ရလို႕ ခုမွေရးျဖစ္ေတာ့တယ္
    “က်မ္းေလွ်ာက္လွ်င္ မဆံုး၊ က်မ္းေပါက္လွ်င္ တစ္လံုး” ဆိုတာေလးက အရမ္းမွန္ပါတယ္အကို ပညာရပ္ဆိုတာ ဘာမဆို အေတြးအေခၚကိုသာ အေျခခံတာ ညီလဲလက္ခံပါတယ္ သို႕ေပတဲ့ အကိုရယ္ ေဗဒင္ blog ေလာကမွာ အခ်ဳိ႕စာေရးသူေတြက မေခ်မငံေျပာဆိုတာေတြ ကိုယ့္ရိုးရာပညာရပ္ကို Western Traditional Suit ပံုစံဇြတ္လုပ္ယူတာ မွီျငမ္းကိုးကားမပါပဲ မိုးေပၚကၾကလာသလို ကိုယ္ပဲလုပ္လိုက္သလိုမွိန္းေနတာေတြေတာ့ မ၇ွိသင့္ဘူးထင္တာပါပဲ ၿပီးေတာ့ ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေဆြးေႏြးမူေတြလုပ္ရင္ တလြဲေတြေျပာဆိုလာတာေတာ့ အဆင္မေခ်ာဘူးေပါ့ဗ်ာ ဥပမာေျပာရရင္ ငပိကိုမီးဖုတ္လိုက္လို႕ ေပါင္မုန္႕ေသာ္၄င္း ကိတ္မုန္႕ေသာ္၄င္း ျဖစ္မလာတာကို ေပါင္မုန္႕စားတဲ့တိုင္းျပည္မွာ (ဂ်ဳံ) စားတဲ့တိုင္းျပည္မွာ လက္၇ွိေနထိုင္သူအေနနဲ႕သိသင့္ပါတယ္ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ပါေစဗ်ာ ညီကေတာ့ ခုထိကိုယ္မေရးတဲ့လိုင္းေတြကို လိုက္ကလိတာေတြ ပညာစမ္းသလိုကလိတာေတြမလုပ္ခဲ့ပါဘူး သူတို႕လဲေရးခ်င္တာေရး ကိုယ္လဲေရးခ်င္တာေရးေပါ့ဗ်ာ အဲ လိုင္းလာပူးၿပီး တန္းလာညွိတာမ်ဳိးေတာ့ ဘယ္လိုလူစားျဖစ္၂လံုး၀သည္းမခံပါဘူး ညီ အဲလိုလူေတြအေပၚလဲသနားမိပါရဲ႕ ကိုယ့္မသိတာကို ရိုးသားစြာေမးလာရင္ ယဥ္ေက်းစြာအားလံုးကို ေျဖၾကားေပးတာပါပဲ အဲလို ပညာရွင္မပီသတဲ့ ပညာရွင္ေယာင္ေဆာင္ ျပင္ညာရွင္ေတြ အေပၚေတာ့ ခုလဲၾကည့္မရဘူး ေနာက္လဲၾကည့္လို႕ လန္းမယ္မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ ကိုယ့္လာမထိသေရြ႕ေတာ့ ဘာမွေျပာဆိုမွာ မဟုတ္ပါဘူး ညီနဲ႕ေျပာဆိုဆက္ဆံဘူးသူတိုင္းသိၾကပါတယ္ ႀကီးသူကိုရိုေသ ငယ္သူကိုေလးစားစြာ ဆက္ဆံေနၾကပါ မရိုးသားစြာဆက္ဆံလာသူေတြအေပၚေတာ့ ညီ့အေနနဲ႕ လံုး၀ အဆင္ထာ၀ရရင္ဆိုင္ေနမွာမဟုတ္ပါဘူး သူ႕လမ္းသူသြားပါေစ တခုေပါ့ ေဗဒင္ပညာအေပၚ ခုလိုသစၥာဆိုထားၿပီး
    ၇။ ပညာရပ္အား လက္တစ္လံုးျခားမျပဳလုပ္ပါ။
    ၈။ ဆရာစဥ္ အဆက္ဆက္ကို မေစာ္ကားပါ..
    ေပါက္ပန္းေလးဆယ္ေတာ့ လာမလုပ္ၾကပါနဲ႕ဗ်ာ အားလံုးဟာ ျပဒါးသုတ္ထားတဲ့ေၾကးမံုပါ တန္ျပန္မူေတြဟာ ေလာကတိုင္းမွာရွိပါတယ္

  11. ခ်မ္းေျမ့ဦး

    ကိုယ္ဆိုထားတဲ့ သစၥာတည္ရင္ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ ေဆးဘက္၀င္၏ တဲ့ သစၥာစူးရင္ေတာ့ လူညြန္႕တုံးသြားမွာေသခ်ာပါတယ္ ခုလက္ရွိအခ်ိန္အထိ ဒီလို သစၥာဆိုထားၿပီး ေပါက္ကရလုပ္ေနဦးမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ကိုယ့္သိကၡာကိုယ္ခ်တာမ်ဳိးျဖစ္သြားမွာပါပဲ ကိုယ္ထက္၀ါရင့္သဘာရင့္ ပုဂဳိလ္ေတြကို ေစာ္ကားၿပီး တန္းညွိတာမ်ဳိးေတာ့ လမ္းေဘးဆန္တာ လူလို႕ကိုယ့္ကိုယ္ကို မယံုၾကည္တဲ့ ပုပ္ကိုယ္ ႀကီးကို ခုလိုၾကည့္ေနရင္ ေနာင္လာမည့္ေဗဒင္ေလ့လာသူေတြ လမ္းမွားလိုက္သြားတာမ်ဳိး ပညာအစစ္မရပဲ ျပင္ၿပီးညာတဲ့ျပင္ညာႀကီးနဲ႕ မဟုတ္တာလုပ္ေနၾကမွာ စိုးရိမ္မိပါတယ္ ေသခ်ာတာ တခုကေတာ့ဆရာရယ္ ဆရာေရးလိုက္တဲ့ ခုစာေလးက တန္ဖိုးအရမ္းရွိေပမယ့္ မဟုတ္တာလုပ္ေနတဲ့ သူေတြကိုေတာ့ ဆရာတရားခ်ႏိုင္မွာမဟုတ္လို႕ လက္ပိုက္သာၾကည့္ေနပါေတာ့ဆရာ အခ်ိန္တန္ နပိန္ကန္ပါလိမ့္မယ္ ကိုအုပ္စိုးကေတာ့ သူတို႕ကိုကေလးဗိုလိလို႕ကင္ပြန္းတပ္ပါတယ္ ကၽြန္ေတာ့အျမင္ကေတာ့ လူ႕ယဥ္ေက်းမႈ ေလာကပါလတရား ေလာကနီတိ ေတြကကင္းေ၀းရာအရပ္မွာ ေနထိုင္ႀကီးျပင္းခဲ့ၾကလို႕ လူႀကီးလူေကာင္းမပိသတဲ့ လူ႕ခ်ဥ္ဖတ္ေတြအျဖစ္သာ သတ္မွတ္ပါတယ္ ကိုယ့္ထိမွ တအားနာတတ္တာေတြကိုေတာ့ ၾကင္နာသနားမိပါတယ္ဗ်ာ သို႕ေသာ္လည္း ကိုယ္ျပဳတဲ့ အကုသိုလ္ ကိုယ့္စီေရာင္ျပန္လာတာကို အံႀကိတ္ခံၾကဖို႕လိုပါတယ္

    ခင္မင္စြာျဖင့္
    ခ်မ္းေျမ့ဦး

  12. ဆရာ
    အခ်ိန္ေလးရရင္ အားေပးပါခင္ဗ် ..က်ေနာ္လည္းေဗဒင္ပိုးတစ္ေကာင္ပါခင္ဗ်

  13. လိပ္ကေလး

    ဟုတ္ပါတယ္ နိဗန္ ကသာပန္းတိုင္တစ္ခုဆို၇င္တျခားက်င့္စဥ္အသြယ္သြယ္
    ေတြက လမ္းေတြပါကိုယ္သန္၇ာလမ္းကေလွ်ာက္တတ္ဖို့ပန္းတိုင္ကို
    မွန္ေအာင္ေ၇ာက္ဖို့ကအဓိကပါပဲ…………ဖတ္ျပိးပါျပီ၇ွင္။
    ေက်းဇူးတင္ပါတယ္………

  14. ေအာင္ပိုင္

    လက္ခံပါတယ္ဆရာ ဆရာ ့ကိုေလးစားပါတယ္ဗ်ာ း)

  15. ဆ၇ာ.အယူအဆေတြကို တကယ္ေလးစားပါတယ္ ။ ေဗဒင္ဆ၇ာတိုင္းဒီလိုအေတြးအေခၚမ်ိဳးသာ၇ွိျက၇င္ သိပ္ေကာင္းမွာဘဲ ။

  16. ေက်းဇူးပါ ဆရာ။ ဗဟုသုတေတြ အမ်ားၾကီးရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးနဲ႕ ဥပမာေပးသြားတာ မွတ္သားဖို႕ေကာင္းပါတယ္။