ဒ႑ာရီထဲက သႀကၤန္

.

သႀကၤန္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုပါ။ ဒါေပမယ့္ တျခားဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ႔ “ထိုင္း၊ လာအို ၊ ကေမၻာဒီးယား” ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း သႀကၤန္ပြဲေတာ္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။ သႀကၤန္ပြဲ က်င္းပပံုျခင္း အတိအက် မတူၾကေပမယ့္ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကးေတြကို ခ၀ါခ်ၿပီး ႏွစ္သစ္ကို ႀကိဳဆိုၾကပံုျခင္းေတာ႔ တူညီတယ္လို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ သႀကၤန္ေန႔ရက္ျခင္းလည္း သိပ္မကြာျခားလွပါဘူး။

.

သႀကၤန္ဟာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ စစ္စစ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈကေန ဆင္းသက္လာတယ္လို႔လည္း သမိုင္းပညာရွင္ေတြက ဆိုၾကပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ စတင္ေမြးဖြားလာခဲ႔ေတာ႔ ဗုဒၶဘာသာထက္ အရင္ဆံုးေပၚေပါက္ေနတဲ႔ ဟိႏၵဴအယူ၀ါဒ ယဥ္ေက်းမႈေတြ တျဖည္းျဖည္း စိမ့္၀င္သြားတာမ်ဳိး ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

.

တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း ဗုဒၶဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူေနတဲ႔ အခ်ိန္ေလာက္မွာဘဲ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ  သႀကၤန္ပြဲကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သာကီ၀င္ မင္းညီ မင္းသားေတြ ဆင္ႏြဲခဲ႔ၾကတဲ႔ အေထာက္အထားေတြ ဗုဒၶ က်မ္းစာေတြထဲမွာ ရွိေနတယ္လို႕ ေထာက္ျပၾကပါေသးတယ္။ ဒါလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ သႀကၤန္ဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံကေန ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ အတူ ကူးေျပာင္း ေရာက္ရွိလာတယ္ဆိုတယ္လို႕ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

.

ငယ္ငယ္တုန္းက ဖတ္ဖူးတဲ႔ သႀကၤန္ျဖစ္ေပၚလာပံု ဒ႑ာရီေလးတစ္ခု ရွိပါတယ္။ ဒီဒ႑ာရီေလးကို ျပန္ဖတ္ခ်င္လို႕ စာအုပ္ပံုေတြထဲမွာ ျပန္ရွာၾကည့္တာ ရွာလို႔မေတြ႕ေတာ႔ပါဘူး။ အြန္လိုင္းေပၚမွာ ရွိမလားလို႕ ရွာၾကည့္ေတာ႔လည္း မေတြ႕ ျပန္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငယ္ရြယ္သူ ညီငယ္ညီမငယ္မ်ား ဗဟုသုတရေအာင္ တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒ႑ာရီေလးကေတာ႔ ဒီလိုပါ။

.

ဟိုေရွးေရွးတုန္းကေပါ႕။ (ခုႏွစ္ အတိအက်မသိေတာ႔ ဟိုေရွးေရွးတုန္းကဘဲ ေျပာရမွာေပါ႕)။ ဗာရာဏသီျပည္ႀကီးမွာ “ကာ၀ါလမိုင္း” လို႕ေခၚတြင္တဲ႔ ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရွိခဲ႔ပါတယ္။ ဒီ ကာ၀ါလမိုင္း ဆရာႀကီးဟာ ေဗဒင္ပညာကို တစ္ဖက္ ကမ္းခတ္ ကၽြမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္သူတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး အတိတ္၊ ပစၥဳပၸါန္ ၊ အနာဂါတ္ (၃)ပါးလံုးကို အကုန္အစင္ သိျမင္သူတစ္ဦး လို႔ နာမည္ေက်ာ္ၾကားပါသတဲ႔။ သူ႕ရဲ နာမည္ဂုဏ္သတင္းဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ ေက်ာ္ၾကားသလဲဆိုရင္ လူ႔ျပည္မွာသာမက နတ္ျပည္ ၊ ျဗမၼာ႔ျပည္ ထိေအာင္ သတင္းေမႊးပ်ံ႕ ေနပါသတဲ႕။

.

တစ္ေန႕ေတာ႕ နတ္ျပည္(၆)ထပ္ကို အစိုးရတဲ႔ သိၾကားမင္း ဟာ ပ်င္းပ်င္းရွိတာနဲ႕ ဘာလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲလို႕ စဥ္းစား လိုက္ေတာ႔ – - အင္း ၊ လူ႔ျပည္က “ကာ၀ါလမိုင္း” ဆရာႀကီးဟာ နာမည္ကေတာ႔ အေတာ္ႀကီးတာဘဲ။  ဒါေပမယ့္ တကယ္ေတာ္လို႕နာမည္ႀကီးတာလား/ေၾကာ္ျငာေကာင္းလို႕ နာမည္ႀကီး တာလား ဆိုတာ ငါဆင္းၿပီး စံုစမ္းေသာ္ ေကာင္းအံ့လို႕ အႀကံျဖစ္ပါသတဲ႔ဗ်ား။ ဒါနဲ႕ သိၾကားတို႔ရဲ႕ တန္ခိုးနဲ႕ လူ႔ျပည္ကို ဆင္း၊ အသက္ (၇၀)အရြယ္ ေလာက္ အဖိုးအိုႀကီးသ႑န္ ေဆာင္ၿပီး “ကာ၀ါလမိုင္း” ဆရာႀကီးထံကို ခ်ည္းကပ္ပါသတဲ႔။

.

ဆရာႀကီးေရွ႕ကို ေရာက္ေတာ႔  သိၾကားမင္းေယာင္ေဆာင္ထားတဲ႔ အဖိုးႀကီးက ဒီလိုေမးပါတယ္။ “ဆရာႀကီးေရ ၊ နတ္ျပည္က သိၾကားမင္းဟာ အခုအခ်ိန္ ဘယ္မွာ ေရာက္ေနပါသလဲ” လို႔ ေမးပါတယ္။ “ကာ၀ါလမိုင္း” ဆရာႀကီးဟာ အေမးရွိေသာ္ အေျဖရွိအံ့ ဆိုတာလို တမဟုတ္ျခင္း တြက္ခ်က္ၿပီး “အဘိုး ခင္ဗ်ား၊ သိၾကားမင္း အခု လူ႔ျပည္မွာ ေရာက္ေနပါတယ္” လို႕ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သိၾကားမင္းက မေက်နပ္ေသးဘဲ “ဒါဆို၊ ဘယ္အရပ္ ဘယ္ေဒသမွာ ရွိေနတယ္ဆိုတာကိုပါ ေျပာႏိုင္မလား” လို႕ ထပ္ၿပီး အကြန္႔တက္လိုက္ပါတယ္။

.

ဆရာႀကီးကလည္း လူ႕ျပည္၊ နတ္ျပည္တလႊား ေက်ာ္ၾကားလွတဲ႔ ၾဆာႀကီးဘဲဆိုေတာ႔ ဘယ္မွာ ေတြေ၀ေနမလဲဗ်။ ခ်က္ျခင္း တြက္ခ်က္လိုက္ၿပီး “သိၾကားမင္းဟာ အခု ကၽြႏ္ုပ္၏ ေရွ႕ေမွာက္၌ ေရာက္ေနပါသည္၊ အသင္သည္ပင္ သိၾကားမင္း ျဖစ္ေပေတာ႔သည္ ” လို႕ ေျပာခ်လိုက္ပါေတာ႔တယ္။

ဒီေတာ႔မွ အဖိုးႀကီးေယာင္ေဆာင္ထားတဲ႕ သိၾကားမင္းလည္း “၀ုန္းကနဲ” (ဗံုးေပါက္ျခင္းမဟုတ္ပါ) ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါ ေတာက္ပစြာနဲ႕ သိၾကားမင္းအသြင္ ကိုယ္ထင္ျပကာ “ဆရာႀကီးဟာ နာမည္ႀကီးသေလာက္ ေတာ္ပါေပတယ္” လို႕ ခ်ီးမြမ္းေျပာ ဆိုၿပီး နတ္ျပည္ကို ျပန္တက္သြားပါေတာ႔တယ္။ (ဉာဏ္ပူေဇာ္ခေလး ဘာေလး ခ်ီးျမႇင့္သြားဖို႔ေတာ႔ သတိရဟန္ မတူပါ)

.

ဆရာႀကီးကလည္း ေဗဒင္ၾဆာအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ ၀သီအတိုင္း ပိုက္ဆံ တျပားမွ ရရ, မရရ ကိုယ့္ကို မွန္တယ္ေျပာတာနဲ႔တင္ အားရေက်နပ္ၿပီး ျဖစ္တာမို႕ “အင္း – သိၾကားမင္း ကလည္း ေဗဒင္ေမးတာကို ၀ါသနာပါရွာသကိုး” လို႔ ေရရြတ္ေျပာဆိုရင္း က်န္ခဲ႕သတဲ႕ကြယ္။

 

ဇာတ္လမ္းေလးက ဒီမွာတြင္ မၿပီးေသးဘူးခင္ဗ်။ “ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္း” ေတြလို ဆက္ရန္ ရွိပါေသးတယ္။ ဇာတ္လမ္း အဆက္က ဒီလိုလာျပန္ပါတယ္။

.

တစ္ေန႕ေတာ႔ “သိၾကားမင္း နဲ႕ ျဗမၼာမင္း” တို႕ဟာ ေဗဒင္တြက္နည္း တစ္ခုနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး အျငင္းအခုန္ ျဖစ္ၾကပါသတဲ႔။ သိၾကားမင္းက သကၠရာဇ္ကို (၇) စားကိန္းနဲ႕ ေဟာတာက မွန္တယ္လို႕ အဆိုျပဳပါတယ္။ ဒါကို ျဗမၼာမင္းက “မဟုတ္ဘူး၊ သကၠရာဇ္ကို (၈) စားကိန္းနဲ႕ ေဟာတာကမွ မွန္တယ္လို႕ ျငင္းသတဲ႔။ ငါမွန္တယ္ သူမွားတယ္လုိ႕ အၿပိဳင္အဆိုင္ ျငင္းခုန္ ေနၾကတာမ်ား လူ႕ျပည္က ေဗဒင္ၾဆာေတြလိုေပါ႕ခင္ဗ်ာ။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေတာ႔ မွန္တယ္လို႕ ထင္ၾကတဲ႔ သူေတြ ခ်ည္းပါဘဲ။ လူ႔ျပည္ ၊ နတ္ျပည္၊ ျဗမၼာ႔ျပည္ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ သိပ္မထူးလွပါဘူး။

.

ဘယ္သူကမွ အ႐ံႈးမေပးၾကေတာ႔  ေနာက္ဆံုးမွာ လူ႔ျပည္က “ကာ၀ါလမိုင္း ဆရာႀကီး” ထံမွာ အဆံုးအျဖတ္ ခံၾကဖို႕ သေဘာတူၾကပါတယ္။ (အုန္းပင္တက္ေကာင္း လတ္မွတ္ရတယ္ဆိုတာ ဒါမ်ဳိးေပါ႕ခင္ဗ်ာ)။ ေအာင္မယ္ – ေလာင္းေၾကး ကေတာ႔ မေသးဘူး ခင္ဗ်။ ႐ံႈးတဲ႕ သူက ေခါင္းျဖတ္ခံေၾကး ဆိုဘဲ။ ဒီေခတ္ အဂၤလန္ ပရီးမီးယားလိခ္က “ဘြတ္ကီဒိုင္ေတြ” လက္ဖ်ားခါ ေလာက္တဲ႔ ေလာင္းေၾကး ခင္ဗ်။

.

ဒါနဲ႕ ဆရာႀကီးေရွ႕ေရာက္တယ္ဆိုရင္ဘဲ ျပႆနာကို တင္ျပၾကၿပီး အမွား/အမွန္ကို ဆရာႀကီး ဆံုးျဖတ္ေပးတဲ႔အတိုင္း လိုက္နာဖို႕ သေဘာတူၾကပါတယ္။ ဆရာႀကီးက “ေလာင္းေၾကး” သိပ္ျမင့္ေနလို႕ (ေလာင္းကစား ဥပေဒနဲ႕ ညိမွာစိုးၿပီး) ျငင္းေသးတယ္ ဆိုဘဲ။ ေနာက္ဆံုး ျငင္းမရေတာ႕ “သိၾကားမင္းေျပာတဲ႔ သကၠရာဇ္ကို (၇)စားကိန္းသည္သာ မွန္ကန္သည္” လို႕ အေျဖေပးလိုက္ ပါေတာ႔တယ္။

.

သိၾကားမင္းဟာ အႏိုင္ရသြားေပမယ့္ ျဗမၼာမင္းရဲ႕ ဦးေခါင္းကို မျဖတ္လိုေၾကာင္း သေဘာထားႀကီးစြာနဲ႕ ေျပာလိုက္သတဲ႔။ (လူျပည္က လူေတြရဲ႕ စကားမ်ဳိး ေျပာရရင္ “ရပါတယ္ သူငယ္ခ်င္းရာ- ဘာလုပ္မွာလဲကြာ- အခ်င္းခ်င္းေတြဘဲဟာ” ဆိုၿပီး ေက်ာသပ္ ရင္သပ္ေပါ႕ဗ်ာ)

.

ဒါေပမယ့္ ျဗမၼာမင္းက မရဘူးခင္ဗ်။ အေတာ္ မာနႀကီးဆိုဘဲ။ မာနကလည္း ႀကီး၊ ႐ံႈးနိမ္႔သြားလို႕ ေဒါသကလည္း အင္မတန္ ထြက္ေနေတာ႔ “မရဘူး – မင္းမျဖတ္ရင္၊ ငါျဖတ္တယ္ကြာ” ဆိုၿပီး ကိုယ့္ေခါင္းကို ကိုယ့္လက္ညႇဳိးနဲ႕ ရစ္ၿပီး ျဖတ္ခ်လိုက္ပါေတာ႔ တယ္။ သိၾကားမင္းခမ်ာလည္း အံ့အားသင့္လြန္းလို႕ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ေနရာကေန ႐ုတ္တရက္ ျပတ္က်လာတဲ႔ ျဗမၼာမင္းရဲ႕ ဦးေခါင္းကို ဒိုက္ဗင္ ပစ္ၿပီး ဖမ္းယူလိုက္ရပါသတဲ႕။ (ဇာတ္လမ္းထဲမွာ ဒိုက္ဗင္ပစ္တာ မပါပါဘူး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ပံုေဖၚ ၾကည့္တာပါ၊ ဒီလိုမွ မဖမ္းရင္ ေအာက္ကို ျပဳတ္က်သြားမွာေပါ႕၊ မဟုတ္ဘူးလား)

.

ဒီလို မဖမ္းလိုက္ရင္လည္း မျဖစ္ဘူးခင္ဗ်။ ေဒါသအမ်က္ အေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ေနတဲ႔ ျဗမၼာမင္းရဲ႕ ဦးေခါင္းဟာ မဟာပထ၀ီ ေျမႀကီးေပၚ က်ရင္လည္း ၊ မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေလာင္မယ္။ ပင္လယ္ သမုဒၵရာေတြထဲက်ရင္လည္း ေရေတြဟာ ပြက္ပြက္ဆူၿပီး ခမ္းေျခာက္သြားမယ္။ ေကာင္းကင္ထဲမွာဘဲ ထားမယ္ဆိုရင္လည္း ကပ္ကမၻာတစ္ခုလံုး မိုးမရြာေတာ႔ဘဲ မိုးေခါင္ေရရွားၿပီး သတၱ၀ါေတြ ေသၾကပ်က္စီးၾကမယ္ ဆိုဘဲ။ ဒီေတာ႔ သိၾကားမင္းဟာ ျဗမၼာႀကီးဦးေခါင္းကို လက္က ကိုင္ထားရင္းနဲ႕ “ကာ၀ါလမိုင္းဆရာႀကီး” ကို သံလွ်က္ကို ေပးၿပီး “ဆရာႀကီးခင္ဗ်ား၊ ေျမာက္အရပ္ကို သြားၿပီး၊ ပထမဆံုး ေတြ႕တဲ႕ သတၱ၀ါ တစ္ေကာင္ရဲ႕ ဦးေခါင္းကို ျဖတ္ယူလာခဲ႔ပါ” လို႕ ဆိုသတဲ႔။

.

ဆရာႀကီးလည္း သိၾကားမင္းရဲ႕ သံလွ်က္ကို ယူၿပီး ေျမာက္အရပ္ကို ထြက္လာခဲ႕ပါတယ္။ ပထမဆံုး စ,ၿပီး ေတြ႕တဲ႔ သတၱ၀ါကေတာ႔ “ဆင္ႀကီးတစ္ေကာင္” ခင္ဗ်။ ဒါနဲ႕ ဆရာႀကီးလည္း သိၾကားမင္းေပးတဲ႔ သံလွ်က္နဲ႕ ဆင္ႀကီးရဲ႕ ဦးေခါင္းကို ျဖတ္ယူလာခဲ႔ပါသတဲ႔။ ဒါနဲ႕ သိၾကားမင္းဟာ ဆင္ေခါင္းကို ယူၿပီး ၊ ေစာေစာက ေခါင္းျပတ္ေနတဲ႔ ျဗမၼာႀကီးရဲ႕ ကိုယ္လံုးေပၚမွာ (သိၾကားမင္းရဲ႕တန္ခိုးနဲ႕) ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ႔မွ ျဗမၼာမင္းရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာႀကီးဟာ ျပန္လည္ အသက္၀င္ လာပါေတာ႔တယ္။

.

ဒါေပမယ့္ သူဟာ “ျဗမၼာမင္း” ေတာ႔ ျပန္ျဖစ္ မလာဘူး ခင္ဗ်။ “ဆင္ဦးေခါင္း နဲ႕ ျဗမၼာကိုယ္ခႏၶာ” ရွိတဲ႔ နတ္တစ္ပါး အျဖစ္ ျပန္လည္ ေမြးဖြားလာခဲ႔ပါတယ္။ သူကေတာ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ “မဟာပိႏၷဲနတ္” လို႕ အသိမ်ားတဲ႕ နတ္မင္း ျဖစ္ပါတယ္။

.

ျဖည့္စြက္ခ်က္။            ။ အထက္ပါ “မဟာပိႏၷဲနတ္မင္း” သည္ ဟိႏၵဴလူမ်ဳိးတုိ႕ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာ “Ganesh” နတ္မင္းႏွင့္ အတူတူပင္ဟု မဆိုလိုပါ။ လူမ်ဳိး၊ ကိုးကြယ္မႈ ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ကြဲျပားေသာေၾကာင့္ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းျခင္း ကြဲျပားပါလိမ့္မည္။

.

ဒီလို ျဗမၼာမင္းရဲ႕ လက္က်န္ ကိုယ္ခႏၶာႀကီးကို စာရင္းရွင္းၿပီးတဲ႕ အခါမွာ သိၾကားမင္း လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားတဲ႔ “ဦးေခါင္း” က ျပႆနာျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါကို ဘယ္လို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မလဲ။ လြယ္ပါတယ္။ နတ္ၿပည္မွာ နတ္သမီးေတြ ေပါ မွ ေပါဘဲ ။ ဒီေတာ႔ လတ္လ်ားလတ္လ်ားလုပ္ေနတဲ႔ နတ္သမီးေတြကို တာ၀န္ေပးလိုက္တာေပါ႕။

.

ဒီေတာ႔ သိၾကားမင္းရဲ႕ အမိန္႔အတိုင္း နတ္သမီး (၁၂)ပါးကို စက္၀ိုင္းပံုေနရာယူကာ ျဗမၼာမင္းႀကီးရဲ႕ ဦးေခါင္းကို နတ္သမီး တစ္ပါးကေန တစ္ပါးကို အလွည့္က် ကိုင္ၿပီး လႊဲေျပာင္းေပးရပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ဟာ လူ႔ျပည္မွာ သၾကၤန္က်တဲ႔ အခါသမယ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ကိုင္ေနတဲ႔ နတ္သမီးရဲ႕ လက္ထဲကေန ေနာက္နတ္သမီးတစ္ပါးရဲ႕ လက္ကို အၿပီးလႊဲေျပာင္း ေပးၿပီးရင္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ဆိုၿပီး ႏွစ္သစ္တစ္ႏွစ္ ေျပာင္းပါတယ္။

.

ယေန႔ဟာ ဆိုရင္ ယခင္ နတ္သမီးလက္ထဲကေန ေနာက္ နတ္သမီးတစ္ပါးရဲ႕ လက္ကို ျဗမၼာ႔ႀကီးရဲ႕ ဦးေခါင္း ေရာက္ရွိ သြားခ်ိန္ေပါ႕။ ဒါကို ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႕လို႕ ေခၚပါတယ္။ နတ္သမီးတစ္ပါးရဲ႕ လက္ထဲမွာ ခဏေလးရွိေနတဲ႔ အခ်ိန္ဟာ လူ႔ျပည္မွာ တစ္ႏွစ္ျပည့္သြား ပါတယ္။

.

ဒါေၾကာင့္ လူ႕ေလာကထဲမွာ ဆိုးလြန္းေပလြန္းလို႕ ဟိုအိမ္ပို႕၊ ဟိုေက်ာင္းပို႕၊ ဟိုသင္တန္းပို႕၊ ဟိုေဘာ္ဒါပို႕ လုပ္ေနရတဲ႔ သားသမီးမ်ားကို “ျဗမၼာႀကီးရဲ႕ ဦးေခါင္း” လို႕ တင္စားေျပာၾကတာေပါ႕ဗ်ာ။

.

ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ဖတ္ဖူးတဲ႔  “ဒ႑ာရီထဲက သႀကၤန္အေၾကာင္း” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ အတာသႀကၤန္ဟာ ဟိႏၵဴအယူ၀ါဒနဲ႕ ေရာယွက္ေနတာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒ႑ာရီ တစ္ကယ္ ဟုတ္/မဟုတ္ ဆိုတာေတာ႕ ဘယ္သူမွ အတိအက် သိႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒ႑ာရီ တစ္ခု နဲ႕ တစ္ခုလည္း ကြဲလြဲခ်က္ေလးေတြ ရွိေန ပါတယ္။ ယုတၱိေဗဒ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ေတာ႔ သိပ္ယုတၱိ မရွိလွပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ ဒ႑ာရီ ဆိုတာကလည္း သမိုင္းအေမြအႏွစ္ တစ္ခုျဖစ္တာမို႕ သမိုင္းပညာရႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ေတာ႔ ထိန္းသိမ္းထားရမယ့္ စာေပအေမြအႏွစ္ တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

.

ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူးအခ်ိန္မွာ လူသားအားလံုး ကံေကာင္းျခင္းလက္ေဆာင္ကို ခံစားႏိုင္ၾကပါေစ။

.

ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္ (ကြန္ပ်ဴ-ေဗဒသုခုမ)

« »

3 thoughts on “ဒ႑ာရီထဲက သႀကၤန္”

  1. What kind of font your are useing?

  2. Zawgyi 20051130 ကို သံုးပါတယ္။ ဒီ Link မွာ Down Load ယူပါ။ Mediafire.com

  3. ေတာ္ေတာ္ေလး ေကာင္းပါတယ္။ သဘာ၀လဲက်ပါတယ္။ အခုလို ျမန္မာ့ရိုးရာေလးကို ေခတ္မွီမွီတင္ျပေပးတာ ေက်းဇူးပါေနာ္

    ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္ အာကာ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


+ 4 = eleven

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

1,230 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *